Identyfikacja wizualna szczecin

Identyfikacja wizualna

Nie ma kompetentnej firmy, bez dobrze ukształtowanej marki. To baza obecnego biznesu. Szczęśliwie coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę i inwestuje środki finansowe w wybudowanie brandu. Wszystko zapoczątkowuje się od skonstruowania identyfikacji wizualnej firm.
Identyfikacja wizualna to cały system, na który składa się wiele elementów. Co istotne, wszystkie te moduły muszą być ze sobą spójne. Dopiero wtedy można mówić o doświadczonej identyfikacji wizualnej. Na system ten składa się m.in. logotyp firmy, kolorystyka firmy, wykorzystywana w oficjalnych pismach czcionka, a nawet wizerunek domów zewnętrzny i ich wystrój we wnętrzu, projekt towarów oraz opakowań, i powierzchowność rzeczy marketingowych. I w tym wszystkim jak uprzednio wspomniano potrzebna jest spoistość. Nie należy np. w jednym zakresie stosować jakiś odcieni, a gdzie indziej zupełnie innych. To nie ma nic wspólnego z doświadczoną identyfikacją wizualną.
Wszystkie te zasady zapisywane są w tzw. księdze identyfikacji wizualnej, po wielokroć nazywanej też księgą znaku. Jest to coś w rodzaju biblii dla marki. Jest ona stosowana np. przy adaptacji różnego typu kampanii reklamowych i marketingowych. Studia graficzne a przy tym agencje reklamowe dostają od firmy księgę znaku i projektując wszystkie materiały muszą się precyzyjnie trzymać scharakteryzowanych tam zasad.
W celu przygotowania księgi identyfikacji wizualnej lepiej jest się udać do fachowej agencji marketingowej. Tam budową marki zajmą się fachowcy posiadający niemałe doświadczenie w budowie nie jednej księgi znaku.

Możliwość komentowania jest wyłączona.